Pytanie z egzaminu PES

Sesja: Jesień 2011, Specjalizacja: Psychiatria, Psychiatria dzieci i młodzieży

Dzieci z ADHD, w testowym badaniu intelektu, uzyskują często niższe wyniki, niż rówieśnicy ponieważ:

A) z ADHD współwystępują zaburzenia rozwoju językowego, zatem dzieci te nie rozumieją instrukcji i nie wykonują poprawnie zadań.
B) jednym z zawsze występujących elementów obrazu klinicznego jest obniżony poziom możliwości poznawczych.
C) zakłócenia uwagi i nadruchliwość wydłużają czas reakcji, a zakłócenia hamowania są przyczyną pochopnych wypowiedzi, co obniża punktację.
D) dzieci z ADHD wykazują obawy opozycyjno-buntownicze i odmawiają współpracy z badającym.
E) dzieci z ADHD, w testowych badaniach funkcjonowania intelektualnego uzyskują wyniki wyższe niż rówieśnicy, wykorzystując swoją kreatywność i szybki czas reakcji.