Pytanie z egzaminu PES

Sesja: Wiosna 2011, Specjalizacja: Diabetologia

Zdanie A: Hipoteza „modelu wrodzonej różyczki” to poprawa stanu higieny prowadząca do zmniejszenia częstości infekcji w okresie przedciążowym z równoczesnym zwiększeniem ryzyka wiremii w czasie ciąży, co może przyczyniać się do „zainfekowania” komórek beta trzustki dziecka już w okresie płodowym. Zdanie B: Hipoteza „modelu wrodzonej różyczki” może sprzyjać wzrostowi
zachorowalności na cukrzycę typu 1, szczególnie w grupie dzieci najmłodszych.

A) obydwa zdania prawdziwe i istnieje między nimi związek przyczynowo-skutkowy.
B) obydwa zdania fałszywe.
C) zdanie A prawdziwe, zdanie B fałszywe.
D) zdanie A fałszywe, zdanie B prawdziwe.
E) obydwa zdania prawdziwe lecz nie istnieje między nimi związek przyczynowo-skutkowy.