Pytanie z egzaminu PES

Sesja: Wiosna 2014, Specjalizacja: Psychiatria, Psychiatria dzieci i młodzieży

Schemat prowadzenia farmakoterapii w zespole hiperkinetycznym (zespole nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) przedstawia się następująco:

A) metylofenidat, atomoksetyna - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - optymalizacja dawki - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - rewizja diagnozy, zaprzestanie leczenia farmakologicznego.
B) metylofenidat, atomoksetyna - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - optymalizacja dawki - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - zaprzestanie leczenia farmakologicznego.
C) metylofenidat, atomoksetyna - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - optymalizacja dawki - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - rewizja diagnozy, leczenie zaburzeń współwystępujących - zaprzestanie leczenia farmakologicznego.
D) metylofenidat, atomoksetyna - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - optymalizacja dawki - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - rewizja diagnozy, leczenie zaburzeń współwystępujących, leki drugiego rzutu.
E) metylofenidat, atomoksetyna - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - optymalizacja dawki - nie ustępują znaczne zaburzenia funkcjonowania - rewizja diagnozy, leczenie zaburzeń współwystępujących, leki drugiego rzutu - zaprzestanie leczenia farmakologicznego.