Pytanie z egzaminu PES

Sesja: Jesień 2014, Specjalizacja: Psychiatria, Psychiatria dzieci i młodzieży

Klasyfikacja ICD-10 wyróżnia cztery typy zaburzeń zachowania, pozostawiając dodatkowe kategorie na zaburzenie niemieszczące się w szczegółowych klasyfikacjach. Kryteria wyróżniające te cztery kategorie to sytuacje, w których zaburzone zachowanie występuje. Należą do nich:

A) zaburzenia zachowania ograniczone do środowiska szkolnego, zaburzenia zachowania z prawidłowym procesem socjalizacji, zaburzenia opozycyjno-buntownicze oraz tzw. ciężkie zaburzenia zachowania.
B) zaburzenia zachowania ograniczone do środowiska domowego, zaburzenia zachowania z prawidłowym procesem socjalizacji, zaburzenia opozycyjno-buntownicze oraz tzw. ciężkie zaburzenia zachowania.
C) zaburzenia zachowania ograniczone do środowiska domowego, zaburzenia zachowania z prawidłowym procesem socjalizacji, zaburzenia opozycyjno-buntownicze oraz zaburzenia zachowania ograniczone do środowiska szkolnego.
D) zaburzenia zachowania ograniczone do środowiska domowego, zaburzenia zachowania z prawidłowym procesem socjalizacji, zaburzenia zachowania z nieprawidłowym procesem socjalizacji oraz zaburzenia opozycyjno-buntownicze.
E) zaburzenia zachowania związane z rywalizacją w rodzinie, zaburzenia zachowania z prawidłowym procesem socjalizacji, zaburzenia zachowania z nieprawidłowym procesem socjalizacji oraz zaburzenia opozycyjno-buntownicze.