Pytanie z egzaminu PES

Sesja: Wiosna 2015, Specjalizacja: Psychiatria, Psychiatria dzieci i młodzieży

Techniki projekcyjne służą do określenia potrzeb, motywów, konfliktów, mechanizmów obronnych, schematów apercepcyjnych. Interpretacja jest trudniejsza u dzieci niż u dorosłych, gdyż:

A) w rozwoju dziecka przenikają się dwa procesy: dojrzewania i uczenia się, w materiale projekcyjnym mogą przeplatać się i znajdować się fantazje, wyobrażenia, pragnienia, ale również przeżycia związane z bajkami, grami komputerowymi.
B) w materiale projekcyjnym mogą przeplatać się i znajdować się fantazje, wyobrażenia, pragnienia, ale również przeżycia związane z bajkami, grami komputerowymi, a proces uczenia się przyczynowo-skutkowego musi być u dziecka zakończony.
C) w rozwoju dziecka dwa procesy: dojrzewania i uczenia się muszą być zakończone, w materiale projekcyjnym mogą przeplatać się i znajdować się fantazje, wyobrażenia, pragnienia, ale również przeżycia związane z bajkami, grami komputerowymi.
D) proces uczenia się przyczynowo-skutkowego musi być u dziecka zakończony, jak również w rozwoju dziecka dwa procesy: dojrzewania i uczenia się muszą być zakończone, w materiale projekcyjnym mogą przeplatać się i znajdować się fantazje, wyobrażenia, pragnienia, ale również przeżycia związane z bajkami, grami komputerowymi.
E) w rozwoju dziecka dwa procesy: dojrzewania i uczenia się muszą być zakończone, w materiale projekcyjnym mogą przeplatać się i znajdować się fantazje, wyobrażenia, pragnienia, ale również przeżycia związane z bajkami, grami komputerowymi.