Sesja: Jesień 2022, Specjalizacja: Psychiatria
Do izby przyjęć ZRM przywozi 7-Ietniego chłopca po interwencji ze szkoły, gdzie z opisu wychowawczyni wiadomo, że pacjent dość często w sytuacji, kiedy ma wykonać zadanie lub kiedy nie są spełniane jego oczekiwania, reaguje złością, gniewem, zdarza się, że agresją wobec otoczenia. Obecna z chłopcem w IP mama relacjonuje, że podobne trudności występują w środowisku domowym, głównie podczas odrabiania prac domowych albo kiedy nie są spełniane jego oczekiwania lub kiedy chce uniknąć sytuacji, która jest dla niego niewygodna. Dodaje, że w sytuacjach zadaniowych, które go interesują, nie ma większych problemów z wykonaniem polecenia. Relacje w grupie rówieśniczej rodzic określa jako dość dobre, ale podczas zabaw z rówieśnikami często jest impulsywny, „kiedy zabawa nie jest po jego myśli”, przerywa, reaguje złością, gniewem. W ocenie mamy wobec innych dzieci i rodzeństwa dość często bywa dokuczliwy. W wywiadzie rozwój psychoruchowy bez odchyleń. Najbardziej prawdopodobnym rozpoznaniem wg kryteriów ICD-10 jest:
Zaloguj się poniżej, aby sprawdzić odpowiedź. Dostęp do treści serwisu tylko dla zalogowanych.